Followers

Friday, June 25, 2010

babysit anak-anak saudara

tajuk entry macam besar je tanggungjawab tapi sebenarnya senang je. sebab diorg bukan lagi budak kecik 1 tahun, tapi dah 22tahun, 16tahun, 15tahun, 12 tahun, 10 tahun, 9 tahun, dan paling kecil 5 tahun. hehe.
walaupon saya baru 25tahun tapi saya tetap mak diorg. besar tanggungjawab saya. tapi diorg semua baik-baik. pandai jaga diri sendiri walaupon kena jaga rumah dua minggu. saya kerja, kalau tak saya pon kena jaga rumah.
macam-macam aktiviti diorg buat, mandi air terjun ulu bendul, main bowling, tengok wayang, camping, petrosains, I-city etc etc tapi diorg tak lupa nak buat kerja-kerja lain selain main. diorg basuh pinggan, mop lantai, lap tingkap sebab masing-masing nak tunjuk rumah kemas bila emak dah balik. bagus. paling bagus bila kakde aka yang paling tua berjaya masak untuk adik-adik dan sepupu-sepupu. kalaulah maksu lah entah berjaya ke x. (maksu adalah saya sebenarnya). dan disebabkan saya demam, tak dapat balik tengok diorg. saya malas nak cerita pantang. let's pictures tell the story okay.













No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...